HTML

Smaragdtábla

"Valóságos, hazugság nélkül való, Biztos, és teljességgel igaz! hogy ami lent van, ugyanolyan, mint ami fent van, és ami fent van, ugyanolyan, minz ami lent van az Egyedülálló Dolog csodájának véghezvitelére És amint minden dolog Egyből lett az Egydülálló közvetítésével: úgy minden dolog egy dologból születik az alkalmazkodás által." Hermész Triszmegisztosz Tabula Smaragdina

Utolsó kommentek

  • zagyvai: hinni akkor a legnehezebb, ha körülöttünk rosszá kezd válni minden...és pont ekkor van a legnagyob... (2010.10.02. 23:08) hit
  • HalfLife: A szavakkal az a legnagyobb probléma, hogy sohasem képesek teljesen pontosan kifejezni azt a jelnt... (2008.04.30. 09:06) szavak
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • zagyvai: hinni akkor a legnehezebb, ha körülöttünk rosszá kezd válni minden...és pont ekkor van a legnagyob... (2010.10.02. 23:08) hit
  • HalfLife: A szavakkal az a legnagyobb probléma, hogy sohasem képesek teljesen pontosan kifejezni azt a jelnt... (2008.04.30. 09:06) szavak

2008.07.05. 06:31 Gurumama

minden - semmi; van - nincs

 

 

Mindig - soha, van - nincs

 

Létezik-e a teremtés egységében ez a fogalom, vagy csak az emberi gondolkodás szüleménye?

Ha teljesen leegyszerűsítem, a mindig, a minden 1 számmal jelölhető. A soha a 0.

Az 1 jel… mutatja, a van állapotát. A 0 a semmit. Az egész létezés körülírható vele, az informatikusok legnagyobb gyönyörűségére…

Mégis ez a két szám, sokkal több, mint egy informatikai egység. Az 1 a számmisztikában az ént jelképezi, a férfierőt, a teremtést, a logikát, intellektust. (Csak pillanatnyi mellékvágányként jelzem, nem véletlen, hogy a XX. Század találmánya a számítógép.) A nap, a tűz jelképeit hordozza.

 

A 0 a semmi, mégis, benne van miden, mert információtartalmánál fogva a semmi, minden lehetőség birtokosa. Nagyon leegyszerűsítve, ha látsz egy üres papírlapot, amin nincs semmi, csak vizualizáció kérdése, mit látsz meg benne, és rajta….

A 0 körformájából adódóan a tökéletesség jele is egyben… tehát azt jelezné, hogy a semmi, a tökéletes állapot???? J

Nocsak – nocsak… mintha derengene, hogy a keleti filozófiák ennek az állapotnak az elérésére utalnának tanításaikban… J

Persze az 1 és a 0 két pólusával a teljes különválást, a sarkpontokat is jelzik. Van, és nincs két véglet… Ember, és tökéletesség… ez is végletes…

Mégis hogyan közelíthetem az 1-et a 0-hoz? Persze ha egymás mellé teszem…

pl.: így 1        0. Közelítsük… 1    0. még közelebb… 1  0 vagy így? 10….

 

Hogy nézne ki az a helyzet, amikor az 1 egységet alkot a 0.-val?.... emberi logikával ez elképzelhetetlen. A van, sosem lehet nincs. Ami nincs, az pedig nem van… Az én sosem lehet tökéletes, mert nem érheti el a minden állapotát… Ha viszont eléri, megszűnik én lenni, tehát eltűnik, mert belekerül a nincs állapotába….

De ha a nincs állapotban benne van minden, akkor az én mégiscsak létezik, csak az 1, a tudat, nem tudja felfogni, mert számára csak az 1, (a van) értelmezhető.

Az 1 nem tud kiszakadni magából, az Ő világa a van… Ami persze önmagában nem létezik, mert csak akkor van valami, ha mellette áll egy másik, ellentétes minőség, a nincs, azaz a 0.

Ennyire egyszerű lenne a létezésünk leképezése? Fizikailag jelen vagyok, mert a van állapotát élem, vagy nem vagyok jelen, mert a nincs állapotában vagyok?.... De a nincs állapotban, benne van minden, tehát akkor is létezem, ha nem vagyok?

Mindig is voltam, mindig is vagyok a létezésben, vagy nem is vagyok soha? Lehet, hogy most sem vagyok, csak a semmiben megjelenő vizuális képzelet a létezésem?

 

Mindig vagyok és soha… 1. és 0 De ki dönti el, hogy most éppen melyik állapotomban létezem?

 

Szólj hozzá!

Címkék: gondolatok yin yang


A bejegyzés trackback címe:

https://smaragdtabla.blog.hu/api/trackback/id/tr70554184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása